miercuri, 12 martie 2008

Cum se plateste o vizita de Mystery Shopping?

Plata unui studiu de Mystery Shopping este un subiect delicat dar necesar de abordat, fiind de altfel principalul factor de motivare al clientilor misteriosi.

In momentul in care se calculeaza pretul unei vizite de Mystery Shopping se iau mai multi factori in considerare. Factorul decisiv este complexitatea scenariului care va fi efectuat. In mod evident, un scenariu simplu (de genul - intru in magazin, cumpar o sticla de suc si plec) va fi platit mai putin decat un scenariu mai complicat (de genul - intru in magazin, ma interesez de tipurile de suc disponibile, ma interesez de caracteristicile lor, etc.). De asemenea, inainte de a se hotari pretul vizitei, se ia in considerare si timpul necesar efectuarii vizitei.

Alt factor important este cel al cheltuielilor colaterale: in cazul in care vizita se efectueaza in restaurant, in mod evident, se deconteaza consumatia clientului misterios. In aceste cazuri, in general, pretul efectiv (banii castigati) se reduce, luandu-se in calcul ca si castig al clientului misterios si consumatia inclusa in vizita.

De asemenea, un factor important de luat in considerare este periodicitatea studiului. Daca studiul de Mystery Shopping are loc frecvent atunci - ca in orice alta afacere - este normal ca pretul sa se reduca (similar achizitiilor en-gros).

Pretul unei vizite de Mystery Shopping difera in functie de diverse caracteristici ale studiului in desfasurare. Ce este esential de retinut este faptul ca pretul nu este intotdeauna acelasi.

Niciun comentariu: