marți, 28 octombrie 2008

Alte piedici in cadrul unei vizite de Mystery Shopping

In cadrul unui studiu recent, am intalnit urmatoarea problema: lantul de magazine care trebuia vizitat avea angajati care "migrau" de la un magazin la altul. Clientul nu ne-a avertizat in legatura cu acea posibilitate, rezultatul fiind ca operatorii nostri s-au intalnit direct cu angajatii in magazin.

Ce se poate face intr-o astfel de situatie?

In primul rand incercati pe cat posibil sa evitati angajatii respectivi.

In cazul in care acest lucru chiar nu se poate, exista doua variante. Prima varianta ar fi sa aveti target-uri diferite - alte produse de investigat de la o vizita la alta - caz in care puteti foarte simplu sa mentionati faptul ca doriti sa va interesati de un nou produs de care nu erati constient cand ati facut prima vizita. Daca trebuie sa va interesati de exact acelasi produs, cel mai simplu este sa mentionati faptul ca ati pierdut notitele sau nu va amintiti ce vi s-a spus la prima vizita. Daca considerati ca nu puteti sa obtineti detalii in plus, contactati imediat compania organizatoare - este posibil ca vizita sa trebuiasca sa fie reprogramata.

De asemenea, daca acest lucru se intampla la doua sucursale care sunt foarte departate una de alta, pregatiti-va sa explicati faptul ca serviciul este foarte departe de casa - explicand astfel prezenta dvs. in doua locuri atat de departate.

Alta problema care se poate ivi apare in cazul vizitelor la banca - din ce in ce mai multe banci solicita CNP-ul persoanelor care vin sa ceara consultanta. In acest caz, persoana care isi ofera CNP-ul va fi inregistrata in baza de date a bancii - inclusiv in legatura cu cererea facuta. Daca aveti de facut acelasi scenariu in doua sucursale ale aceleiasi banci fiti pregatit pentru aceasta varianta - daca oferiti acelasi CNP s-ar putea sa starniti banuiala angajatului, mai ales daca studiul este anuntat. De asemenea, angajatii au programe care pot detecta corectitudinea CNP-ului, motiv pentru care nu puteti nici oferi un CNP "din burta". In acest caz se recomanda sa folositi CNP-ul unui prieten sau al sotului/sotiei (mentionand in acest caz ca va interesati in numele lui/ei).

In orice caz, este indicat ca inaintea fiecarei vizite sa va pregatiti pentru orice eventualitate si - foarte important - sa nu va pierdeti cu firea. Absolut orice se intampla, ramaneti calm. Este recomandat - in momentul in care o astfel de situatie apare - sa adoptati o atitudine "zapacita" ("am uitat", "nu stiam", etc.). Este de preferat sa aratati confuz decat sa fiti detectat ca si client misterios.

Niciun comentariu: