luni, 3 septembrie 2007

Cine poate deveni client misterios?

Multi au impresia ca oricine poate sa faca Mystery Shopping. In definitiv, tot ce trebuie sa faci este sa mergi intr-un magazin si sa cumperi ceva, si toata lumea face asta cel putin o data pe saptamana de nevoie. Deci oricine ar trebui sa fie in stare sa faca acest lucru pentru bani, nu?

Nu.

Baza de date a companiei noastre este in mod continuu innoita: oameni noi sunt adaugati zilnic. Dar in acelasi timp, exista oameni care sunt stersi din baza de date.

Cum te asiguri ca nu vei fi unul dintre acesti oameni?

In primul si in primul rand: fii punctual(a). Acest lucru implica doua aspecte:

a) Vizitele trebuie facute exact atunci cand sunt planificate. In cazul in care dintr-un motiv ce nu poate fi evitat, nu poti efectua vizita, anunti firma organizatoare.

b) Rapoartele trebuie predate cel tarziu in ziua urmatoare vizitei.

Nimeni nu va angaja, sau mentine ca si colaborator, o persoana pe care nu se poate baza. Acest lucru este valabil in mod special in cazul clientilor misteriosi: vizitele sunt in majoritatea cazurilor planificate dupa anumite cerinte care trebuiesc indeplinite. In momentul in care o vizita nu este facuta conform cerintelor, compania trebuie sa o repete. Astfel, se pierd bani si timp.

Un alt aspect foarte important este raportul. Acesta:

a) Nu trebuie sa contina greseli gramaticale. Gandeste-te ca raportul tau va ajunge nu numai la compania care te-a angajat pe tine ci si la cei care i-au angajat pe ei. Raportul nu te reprezinta doar pe tine ci si pe compania care te-a angajat.

b) Trebuie sa contina raspunsurile la toate intrebarile din chestionarul care trebuie completat. In momentul in care o intrebare nu se aplica situatiei in care esti (gen: ai o intrebare despre machiajul vanzatoarelor dar in magazin nu erau decat vanzatori) scrii faptul ca nu se aplica. (in afara cazului in care compania ofera alte instructiuni).

c) Nu trebuie sa contina greseli logice. Nu are sens sa spui ca ai stat la coada 30 de minute in momentul in care ai afirmat mai devreme ca in magazin nu era nici un client.

Pentru a reusi sa indeplineasca toate conditiile de mai sus, un client misterios trebuie sa fie:

a)organizat, pentru a isi putea planifica vizitele si pentru a preda rapoartele la timp

b)un bun observator, pentru a putea sa raspunda la toate intrebarile din chestionar

c) un bun narator, pentru a putea descrie vizitele facute.

d) concis (trebuie sa descrie vizitele dar nu se piarda in detalii insignifiante).

e) obiectiv (raportul trebuie sa contina descrierea vizitei si nu opinia clientului misterios)

Oricat de usor ar parea, a fi client misterios nu este o joaca. Necesita seriozitate si implicare. Desi poate fi o slujba frumoasa si placuta, trebuie sa ne aducem aminte ca este totusi o slujba si ca, la fel ca in alte slujbe, trebuie sa castigi banii pe care ii primesti.

3 comentarii:

Anonim spunea...

"Nu trebuie sa contina greseli logice." Cred că doreaţi să spuneţi "greşeli ilogice"...

Raluca Iftimie spunea...

Ma refeream la greseli de logica. :)

Raluca Iftimie spunea...

Buna ziua,

Daca v-ati inregistrat pe site-ul nostru, in mod sigur sunteti in baza noastra de date. Cel mai probabil motiv pentru care nu ati fost contactata este faptul ca nu am avut nevoie de operatori in orasul dvs. - probabil nu ne-au fost solicitate vizite acolo. Un alt motiv ar putea fi faptul ca atunci cand am avut studii in orasul dvs., dvs. personal nu v-ati potriviti profilului solicitat de client.

Multumesc.