joi, 23 august 2007

O scurta introducere

"Mystery shopping desemneaza o modalitate prin care o companie isi poate da seama in ce masura angajatii sai raspund cerintelor clientilor si isi desfasoara activitatea conform standardelor impuse. Concret, acest lucru se poate face angajind mystery shoppers (cumparatori misteriosi) care fac vizite la sediile companiei respective comportindu-se ca un client oarecare. Ulterior, acestia completeaza un raport in care specifica modul in care salariatii companiei respective s-au comportat." (Cotidianul, 2 iul. 2007)

Cam asa ar putea fi descrisa activitatea de Mystery Shopping, in cateva cuvinte.

De ce un blog despre Mystery Shopping?

Pentru ca Mystery Shopping-ul nu este doar inca o modalitate de a face bani. Mystery Shopping-ul este o ocupatie originala, (in majoritatea timpului) distractiva si care te ajuta sa intri in contact cu aproape orice domeniu de la unelte, electronice, electrocasnice, la mancare si chiar servicii bancare. Ca si client misterios poti experimenta o varietate de situatii si este putin probabil sa te plictisesti. Nu ocupa mult timp, este o activitate flexibila si (avand in vedere timpul investit) banoasa.

Noi, cei de la Future Marketing ne-am gandit ca e nevoie sa se inteleaga mai bine conceptul de Mystery Shopping. Ca este o nevoie mai mare de interactiune intre clientii misteriosi si companiile care ii angajeaza. Ca este nevoie sa se vada aspectele personale ale Mystery Shopping-ului. Asa ca am creat acest blog, ca prim pas in crearea unei comunitati de clienti misteriosi din toate colturile Romaniei.

Bine ati venit la primul blog romanesc de Mystery Shopping.

4 comentarii:

Anonim spunea...

O idee foarte buna! Este timpul sa ne trezim la realitate si sa intelegem ca politica "clientul nostru, stapanul nostru" nu este doar un slogan lipsit de valoare. Este timpul sa fim europeni, sa ne purtam civilizat, sa ne tratam cu respect cu cei din jur. Eu personal m-am saturat sa fiu tratata mizerabil pe banii mei. Multa bafta cu proiectul vostru!

Raluca Iftimie spunea...

Eu cred ca toti ar trebui sa fim clienti misteriosi intr-un fel sau altul. Pana nu am intrat in contact cu aceasta industrie nici nu mi-am dat seama cat de prost isi pot trata anumiti angajati clientii. Am invatat sa privesc totul mult mai critic si sa ma uit mult mai atent in jurul meu. In primul rand pentru mine - pentru a sti cine merita sa ma aiba ca si client si cine nu.

Si daca poti sa fii si platit pentru asta... de ce nu? :)

Anonim spunea...

Primii care ar trebui sa constientizeze cat de utile sunt aceste proiecte de mistery shoppers sunt patronii de business-uri, pentru ca de multe ori angajatii nu sunt amabili cu clientii din cauza unui training sau a unui management prost.din punctul meu de vedere un mistey shopper ar trebui sa fie cat mai obiectiv si sa intuiasca potentialul unui angajat pentru ca raportul lui sa fie o evaluare cat ma realista si utila angajatorului, adica daca un angajat nu e tocmai profesionist pe postul actual, poate sa fie foarte bun in alt post.

Anonim spunea...

Nu cred ca asta este treaba mystery shopper-ului. In definitiv mystery shopper-ul nu este un specialist HR si chiar si acestia au nevoie de mai mult decat o vizita intr-un magazin ca sa-si dea seama de potentialul unui angajat.

Mystery shopper-ul trebuie sa realizeze daca angajatul isi face treaba sau nu si sa identifice ariile in care e nevoie de mai bine.